Obrazy a rozhovory s ľuďmi z vojnových zón sú dôležitou súčasťou informačnej kampane. Tá, ktorú šíria západné médiá ohľadom Sýrie je pokrytá informáciami výlučne zo strany teroristov, aktivistov a ich sympatizantov, a to ako vo východnom Aleppe, tak i v ďalších povstaleckých oblastiach. Za každou fotkou, videom či tvrdením, je však aj ďalší príbeh. Napríklad príbeh Mahmouda Raslana, autora fotky, ktorá rozplakala celý svet.
Fotka 5-ročného sýrskeho chlapca Omrana Daqneesha sa stala ikonickým vyobrazením trpiacich Sýrčanov z východného Aleppa, ktorá vyvolala slzy nielen reportérke CNN a okamžite sa stala hitom všetkých mainstremových médií i sociálnych sietí. Nebola to prvá fotka vzbudzujúca súcit, aby vyvolala vášeň a nenávisť, ale asi prvá, ktorá bola šikovne využitá na to, aby zvýšila podporu teroristov (tzv. umiernenej opozícii) v očiach verejnosti.
Mahmoud Raslan je fotograf a novinár na voľnej nohe, člen protivládnej organizácie novinárov tzv. Aleppo Media Center a podporovateľ intervencie Západu do Sýrie. Pracuje pre katarskú televíziu Al-Jazeera a bol dlhodobo prítomný vo východnom Aleppe, odkiaľ sprostredkúval informácie výlučne o vládnych a ruských útokoch na mierumilovné obyvateľstvo. To však nebolo všetko. Po fotografii 5-ročného Omrana sa stal dôležitým zdrojom aj pre ostatné svetové mainstremové médiá a to aj napriek tomu, že jeho pôsobenie v oblasti kontrolovanej teroristami bolo mierne povedané kontroverzné.
Fotograf a tzv. novinár sa pravidelne fotil a natáčal s rôznymi teroristami, jeho nezávislosť a nezangažovanosť bola v rozpore s jeho neustálym úsmevom a optimizmom v tvári, ktorá ostro kontrastovala s brutalitou a hrôzami, ktoré sa navôkol neho diali. V kontexte priložených záberov stojí za zmienku aj jeho komentár pre médiá: “Nikdy by som nepracoval s nejakou skupinou, ktorá neladí s mojim osobným presvedčením, ale niekedy sa s nimi musím fotiť.”
https://www.youtube.com/watch?v=AA7VS1Ak8Cs
Mahmoud Raslan neskryto slávil víťazstvá teroristických skupín, spieval, tancoval a aj sa priateľsky objímal s ich členmi. Napriek tomu, boli jeho informácie ako člena AMC o udalostiach vo východnom Aleppe, dôveryhodným zdrojom pre mainstreamové médiá.
Z mnohých fotografií a videí, ktoré Mahmoud pravidelne uverejňoval na sociálnych sieťach, stojí za zmienku jedna. Tá, na ktorej si robí ďalšie selfie a to s vodcom a niekoľkými členmi teroristickej skupiny Nour Al Din Zinki. Táto istá skupinka “statočných bojovníkov za slobodu a demokraciu” niekoľko týždňov pred tým, ako sa Mahmoud preslávil svojou fotografiou, spáchala ohavnú popravu len 12-ročného palestínskeho chlapca, ktorému odrezali hlavu preto, že “podporoval nepriateľskú sýrsku armádu.”
Čo je ešte znepokojivejšie je fakt, že táto teroristická skupina bola až do septembra 2016 oficiálnym prijímateľom americkej podpory, vrátane financií a zbraní, a to ako súčasť tzv. umiernenej opozície, ktorú logisticky podporuje CIA, ale aj Turecko, Katar a Saudská Arábia.
Mahmoud Raslan bol len malým koliečkom v ohromnej mediálnej mašinérii, ktorá vytvorila zdanie dokonalej čiernobielej vojny. Fotografia jedného sýrskeho chlapca nemôže ale vystihovať utrpenie všetkých Sýrčanov. Hlavne nie, ak sa dávala do súvislosti výhradne s východným Aleppom a obeťami krutého vládneho režimu. Nie, ak sa vyvoláva zdanie, že 47 teroristických frakcií, ktorým dominovala teroristická skupina Al-Nusra (sýrska odnož Al-Kájdy) nie sú žiadnym problémom, že civilisti sú skutočne šťastní pod vládou saláfistickej ideológie, že títo radikáli nevraždia nevinných ľudí verných svojej vláde, že tzv. novinári s nimi sympatizujúci sú dôveryhodným zdrojom informácií a že nepriateľom sýrskych, ruských vojsk a ich spojencov sú výlučne obyčajní civilisti a umiernená opozícia. Bitka o Aleppo možno skončila, no tá informačná bude pokračovať ďalej.
Korporátne médiá využívajú fotografiu sýrskeho chlapca na podporu ešte väčšieho šialenstva (video)
Pravda o fotografii sýrskeho chlapca je v skutočnosti príbehom dvoch chlapcov (video)
Autor fotografie sýrskeho chlapca pózuje s katmi iného chlapca (videoreportáž RT)
The man behind the viral ‘boy in the ambulance’ image has brutal skeletons in his own closet