NÁBOŽENSKÍ VODCOVIA V TUNISKU VYZVALI K BOJKOTU PÚTE DO MEKKY, KVÔLI SAUDSKEJ VOJNE V JEMENE

292
Al-Masdžid al-Harám alebo Veľká mešita v Mekke, zdroj: Wikimedia Commons

Tuniský cirkevný predstaviteľ vyzval veľkého imáma krajiny, aby vydal edikt, ktorý by odradil ľudí od púte do Mekky (Hadždž) kvôli regionálnym vojnám, ktoré vedie Saudská Arábia.

“Peniaze, ktoré putujú Saudskej Arábii (z Hadždžu), nie sú použité na pomoc chudobným moslimom vo svete,” povedal Fadhel Ashour, vysoký predstaviteľ tuniského zväzu imámov.

“Namiesto toho ich používajú na zabíjanie a vyháňanie ľudí, ako sa to v súčasnosti deje v Jemene,” povedal Ashour.

Dodal, že Tunisania by mali bojkotovať púť do Mekky a radšej minúť svoje peniaze na domácom trhu, aby zlepšili podmienky ľudí v severoafrickom štáte.

Púť do Mekky je jedným z piatich pilierov islamu a všetci moslimovia by ju mali vykonať aspoň raz za život.

Rijád je už dlhodobo obviňovaný z toho, že používa najposvätnejšie miesto islamu, ako nástroj na vyvíjanie politického tlaku a na trestanie svojich oponentov.

Viac ako 10 000 Jemečanov bolo zabitých, 53 000 bolo zranených a státisíce ľudí bolo presídlených od začiatku vojny vedenej Saudskou Arábiou proti Jemenu. 2 milióny detí je vystavených podvýžive, ktorej podľahne každých 10 minút jedno dieťa do 5 rokov, 11 miliónov detí je odkázaných na akútnu humanitárnu pomoc. Viac ako 2 200 ľudí už zomrelo na choleru a milióny ľudí sú na pokraji hladomoru v tom, čo OSN označuje za najhoršiu humanitárnu katastrofu na svete. Napriek tomu Saudskú Arábiu podporujú a vyzbrojujú aj západné štáty, vrátane Veľkej Británie a Spojených štátov. Saudská Arábia sa dokonca postavila na čelo Rady OSN pre ľudské práva i do komisie OSN pre práva žien v spoločnosti.

ZDROJTheNewArab
ROZHĽADY
Globálnym civilizačným procesom, predovšetkým geopolitike, ekonomickej nerovnosti, vojenským intervenciám a dopadom západnej mocenskej hemisféry na zvyšok sveta sa venujem posledných 15 rokov. V rámci kapacít príležitostne prekladám články a videá, s dôrazom na historický kontext a kultúrno-spoločenské i environmentálne súvislosti. Som otec, dobrodruh, kultúrny antropológ, ktorý miluje svoju domovinu, ctí históriu, tradície a prírodnú krajinu, ktoré pomáha chrániť a zachovávať, odmietajúci politické či náboženské ideológie. Nadovšetko si ctím humanitu, mier, spravodlivosť a pravdu a tieto kvality sa snažím žiť a aj vnášať do sveta, ktorý spoluvytváram.